Innhold og analysearbeid

Den siste uken har det vært fokus på innholdsproduksjon og analysearbeid. Her har jeg fått muligheten å både bidra og lære. Jeg har fått opplæring i nye programmer, og utviklet ferdighetene mine i gamle. 

 

Filmoppdrag

I helgen var jeg på filmoppdrag for Arrangøren. Ikke bare er de en av kundene til Mana, men de var også den første kunden. Oppdraget gikk ut på at de skulle arrangere en båttur for Rema 1000 Distribusjon i forbindelse med logistikkdagen deres. Min oppgave var å dokumentere arbeidet som lå bak et slikt arrangement. Her var det viktig å få frem stemningen, kreativiteten og personligheten til Arrangøren. Etterarbeidet er alltid gøy. Premiere Pro har så utrolig mange muligheter, og mye jeg enda ikke har fått utforske. Hver gang jeg arbeider med filmredigering, oppdager jeg nye effekter og teknikker som fører til et bedre resultat.

Analysearbeid

Jeg elsker å utarbeide analyser. Selv er jeg en nokså analytisk og rasjonell person, som har et behov for å forstå årsaker og sammenhenger. Metode og Markedsinnsikt har så langt vært et av mine favoritt kurs på studiet. Derfor ble jeg veldig begeistret da jeg denne uken skulle være med på å gjennomføre en ekstern analyse for en kunde. Line har i tillegg delt noen programmer med meg som bidrar til en mer presis analyse av bedrifter i et marked, som var utrolig interessant da vi sammenlignet resultatet fra konkurrentene med kunden.

Innsikt er essensielt i enhver kundeprosess, og Mana bruker flere programmer, og også manuelle analyseprosesser. Et av programmene heter Meltwater Online Intelligence. Med dette programmet kan man blant annet overvåke tradisjonelle- og sosiale medier og alle snakkiser på nett. Heldig som jeg er, har jeg fått muligheten til å lære meg dette verktøyet og fått tilbud om opplæring. I starten av uken ble jeg kontaktet av en ansatt fra Meltwater og fikk en gjennomgang av analyseverktøyet over telefon. Det var mye å sette seg inn i, men for et genialt program det er! Jeg gleder meg til å fortsette opplæringen, komme ordentlig i gang med programmet, og å se det ferdige analyseresultatet for kunden.

Les mer om verktøyet

Camilla Solberg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *