Blogg

26
jun 2019

Verdien av en publiseringsplan

Klokken tikker, møtene går over tiden, og i siste øyeblikk før du skal hjem kommer du på at du ikke har oppdatert sosiale medier denne uken. Kjenner du deg igjen? Sommergave fra Mana: Gratis publiseringsplan En god og enkel publiseringsplan gjør hverdagen din mye enklere. Istedenfor at den beste kanalen du har for å nå folk blir preget av stress, kan du sette av en liten stund hver uke til

Les mer Les mer
24
mai 2019

Perioden som «intern» nærmer seg slutten

Noen få dager igjen som "intern" Det nærmer seg slutten av et fantastisk vårsemester som "intern". Tiden har "flydd av gårde" noe som jeg synes er både bra og vemodig. Det tilsier at jeg har hatt en kjekk tid i praksis sammen med "Team Mana", og trives med det jeg gjør. På den andre siden er det også kjipt. Jeg kunne gjerne tenke meg å være praksistudent helt frem til

Les mer Les mer
10
mai 2019

AR – Fremtidens kreative markedsføringsverktøy

"AR" på Instagram - stories Har du lest om "AR " på sosiale medier, uten å forstå hva det betyr?🤔 Dersom dette er et tema du ikke helt skjønner, bør du lese videre, for snart kan du lage dette selv på Instagram. I bloggen forsøker vi å forenkle fagbegrepet, dele den spennende nyheter og avslutter med noen "tips" til hvordan du kan bruke dette på Instagram - Stories. Dette er

Les mer Les mer
12
apr 2019

Klargjør påskens publiseringer på Later

Lag din timeplan for sosiale medier på Later Elsker du å holde din "instafeed" eller Facebook profil oppdatert, men trenger en liten pause i påsken? Ja, da bør du lese våre tips til hvordan du kan bruke Later. Later... Hva er det? Later er en Web - side på nett, eller en applikasjon til mobilen du som markedsfører, kreatør eller privatperson kan bruke for å gjøre "livet litt lettere". På

Les mer Les mer
05
apr 2019

Snapchat – «Talegjenkjenning»

"Ønsker du å annonsere for et produkt på en ny og kreativ måte? Da kan du gjerne lese blogginnlegget om talegjenkjenning på Snapchat som en del av din annonseringsstrategi!" Snapchat - "Den fremtidige annonseringsplattform!" Snapchat er i dag en av de digitale plattformer på sosiale medier som stadig øker, og spesielt blant "Generasjon Z" (dagens ungdom). "Snapchat-streaks", "snapchat-effekter" og "snapchat-linser" er populære begrep som stadig blir snakket om blant ungdom.

Les mer Les mer
22
mar 2019

De tre første ukene som Intern – «oppstartsfasen»

Det har allerede gått tre uker, og jeg er godt i gang med praksisperioden. Oppstartsfasen i Mana Communication har vært helt fantastisk for meg. Mitt internship har gitt meg muligheten til å bygge nettverk med de fantastiske ansatte hos Team - Mana. Jeg er helt overveldet av hvor godt de har tatt imot meg, og hvor flinke de er til å skape et godt og trygt arbeidsmiljø. Et historisk førsteinntrykk

Les mer Les mer
14
mar 2019

Årets Instatrender – 2019

"Instatrender som fester følgernes blikk" Trendy "Instafilters" Er du oppdatert på årets "instatrender"? Vi i Team - Mana synes det er utrolig viktig å følge med på trendene slik at publiseringene skaper en bra "instafeed". Dette kan igjen føre til at våre og kundenes følgere og potensielle interessenter får større interesse. Derfor foreslår vi noen tips til hvordan du privat, eller i din virksomhet, kan holde en dagsaktuell "instaprofil on fleek". Tipsene

Les mer Les mer
06
mar 2019

Internship hos Mana Communication

Mana har gleden av å presentere Sophie. Hun starter idag sitt internship hos oss, og skal være her frem til sommeren. Følg med for flere oppdateringer og les mer her:   Om meg og mitt liv Jeg heter Sophie og kommer fra Ørsta, en liten bygd på Sunnmøre. På fritiden liker jeg å være med venner, og sosiale sammenkomster er det artigste jeg vet om. Jeg liker spesielt mye å vanke en plass som er "instavennlig", hvor jeg

Les mer Les mer
17
jan 2019

Effekten av en god kanalstrategi

I dag er det enkelt å opprette profiler i alle slags sosiale medier. Men innholdet må planlegges, tilpasses og produseres, følges opp og helst føre til en verdi. I 2019 vil dette arbeidet være viktigere enn noensinne. Start det nye året med å utvikle en kanalstrategi. Det gir din bedrift en tydelig plan for hvordan dere skal kommunisere med deres målgrupper, og med hvilket innhold. Det blir enklere å skape

Les mer Les mer
28
nov 2018

Det siste blogginnlegget

Å skrive dette blogginnlegget, det siste blogginnlegget, gjør meg både trist og glad om hverandre. Internshipet i Mana har gitt meg mer enn jeg noen gang hadde forventet. Selv om min siste arbeidsdag som intern er over, føler jeg meg ikke i nærheten av ferdig med Mana. Det sies at en intern går gjennom fire utviklingsfaser i løpet av et internship. Disse fasene er forventingsfasen, utforskningsfasen, mestringsfasen og avslutningsfasen. Jeg

Les mer Les mer