Blogg

Mana Internship
22
aug 2018

Mana Internship

Hei! Mitt navn er Camilla Solberg og jeg studerer PR og Markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI i Bergen. Jeg er en ambisiøs jente med mye energi, som har et ønske om å lykkes i PR-bransjen. Ved siden av studiet er jeg aktiv både sosialt og i verv på campus. Nylig ble jeg leder for Kommunikasjonsutvalget 18/19. KU arbeider hovedsakelig med diverse medierelaterte arbeid, som grafisk design, fotografering og tekstarbeid, for de andre undergruppene ved BI Bergen. For å utvikle meg ytterligere ønsket jeg å få et internship i en bedrift, der jeg kunne arbeide kreativt med interessene mine: bilde, video og tekst.

 

Internship

Arbeidserfaring er gull verdt når man skal søke på drømmejobben. På BI får vi muligheten til å få denne erfaringen mens vi studerer,  gjennom et internship. Dette er en gyllen mulighet for studenter å se hvordan man kan anvende kunnskapen man har tilegnet seg på studiet i praksis, og er man er heldig kan man ende opp med å få et jobbtilbud i bedriften etter internshipet. På grunnlag av dette valgte jeg å søke internship, både fordi jeg ønsker å få relevant erfaring og for å utforske hvilken retning jeg vil gå etter bachelor. Etter en intens søknadsprosess med intervjuer, forventninger og spenning, falt valget mitt på kommunikasjonsbyrået Mana Communication. Heldig som jeg var, valgte Mana meg tilbake.

 

 

Hvorfor Mana?

Det er ikke bare studenten som skal selge seg inn på et intervju, men også bedriften. Da jeg skulle velge bedrift var det viktigste for meg at jeg følte meg ønsket, og det var her Mana skilte seg ut. Jeg satt med en god magefølelse gjennom hele intervjuet og følte at dette var en trygg plass for meg som student å komme inn. Vi som skal ha internship ved siden av studiet er ikke ferdigutdannet, så det er viktig å vise studenten at man får muligheten til å ikke bare bidra, men også å lære. Ettersom Mana er et kommunikasjonsbyrå som arbeider med alt som omhandler digitale medier, får jeg testet ut mange ulike arbeidsoppgaver, noe jeg tror vil gi meg et stort utbytte av internshipet mitt.

 

Teammøte

Før jeg startet internshipet ble jeg invitert på første teammøte etter sommeren. Jeg var utrolig spent og kjente på mange følelser og tanker om hvordan første møte kom til å bli. Hvilke forventninger har jeg, hva forventer de av meg, hvilke arbeidsoppgaver får jeg, og ikke minst: klarer jeg å levere? Da jeg kom inn på møterommet ble jeg møtt av en stor klem fra en av de ansatte. Hele teamet var veldig imøtekommende og fulle av energi, som gjorde at nervene forsvant. De første minuttene inn i møtet skjønte jeg ikke hva de snakket om og tankene gikk i «Hva gjør du her, du har valgt feil linje, feil yrke». Jeg la tankene vekk og prøvde å bidra så mye jeg kunne i samtalen og kom med innspill til kampanjer for ulike bedrifter. Da innså jeg hvor gøy det var å jobbe med kampanjeutvikling, salg og markedsføring, og at det ikke var noe skummelt i det hele tatt. Nå har jeg vært intern hos Mana i litt over en uke, og jeg kan med 100 prosent sikkerhet si at jeg tok det riktige valget. På bare kort tid har jeg allerede fått delta på idemyldring, kampanjearbeid, sosiale medier, markedsstrategi og mye mer. Jeg gleder meg til å fortsette å jobbe i denne bedriften og se hvordan de ansatte arbeider i et kommunikasjonsbyrå.

 

Camilla Solberg

 

0 comments

Skriv et svar til innlegget