Visste du at Line var en av Norges yngste byråledere i reiselivsbransjen, har mer enn 20-års ledererfaring, eller at hun spilte fiolin på Halvsju når hun var 10 år? Bli bedre kjent med grunderen og vår daglige leder i Mana.
Mange veier fører til Rome
Line har alltid vært kreativ, og har skrevet dikt, fotografert og tegnet siden hun var liten. I barne og ungdomsårene var hun ekstremt aktiv, og spilte både håndball, klarinett, piano og fiolin. I tillegg var hun håndballtrener og klarinettinstruktør. Hun gikk på musikklinja i Tromsø og flyttet som 18-åring til Bergen for siste året på Langhaugen Musikklinje. Her spilte hun også i Dragefjell og var klarinettinstruktør i musikkskolen. Som 22- åring ble hun leder i reisebyrå i Oslo, og i 2000 flyttet hun tilbake til Bergen, der hun på det meste var leder for 3 Ticket-byråer. Hennes erfaring fra bransjen går fra beregning av manuelle flypriser til 3-kanalstrategi, og et team på nesten 30 stk. Hun har håndtert kriser gjennom 9/11, askeskyer på Island og flodbølgen i Thailand, og er omtalt av andre som meget rolig og trygg når alt stormer som verst.
Skap en unik kundeopplevelse – få lojalitet som takk
Merkevarebygging har alltid vært en viktig del av hennes ledelse. Allerede på begynnelsen av 2000-tallet, så hun mulighetene med blogging, og gjorde endel PR-stunt for å skape oppmerksomhet. Hun var også PR-ansvarlig for Vestlandet, og fikk mye omtale i aviser, radio og TV. Line var en av de første i Norge som opprettet Facebookprofil. Hun så tidlig mulighetene som lå her, for hun har klokketro på at dersom du oppnår en unik kundeopplevelse, får du lojalitet som takk.
I 2007 bestemte Line seg for å profesjonalisere kunnskapen sin. Samtidig med fødselspermisjon, tok hun sin Bachelor i PR og Markedskommunikasjon hos Handelshøyskolen BI. En drøm om å starte byrå var lagt.
If You Can Dream It – You Can Do it
Dette er Line`s Mantra, og etter sin høyskoleutdannelse var interessen for markedsføring med fokus på dialog, mangedoblet. Som markedssjef hos Myrbø Dyreklinikk, fikk hun muligheten til å teste ut sine teorier. På 1 år utviklet hun en lite synlig digital profil, til side 1-søk på Google, samt skapte en engasjert Facebookside, et community der kundene hadde tett dialog med klinikken. Da bestemte hun seg: Hun ville hjelpe andre med å bygge sin merkevare i digitale kanaler. Mana Communication skulle realiseres.
Mana blir til
22 oktober 2015 ble Mana registrert. En uke etterpå var kontrakter på lokaler signert og samarbeidsavtale med Meltwater inngått. Hun fikk med seg Tommy på laget. De hadde skrevet oppgaver sammen på BI og hun visste at hans analytiske egenskaper og nøkterne refleksjoner, ville være en smart motpart til hennes egenskaper.
Line gjør ingenting halvveis, og når hun bestemmer seg, så fullfører hun. Hun arbeider hardt for å lykkes, og står på både sent og tidlig. Teamet mener en av hennes sterkeste egenskaper er å skape et drømmebilde, en lederstjerne, og hennes strategiske «utenfor boksen» tankesett. Hun er inspirerende, og meget resultatorientert. Hun er en digital «nerd», og har høy kunnskap om hva som fungerer og ikke, med en genuin interesse for at hver eneste kunde av Mana skal lykkes.
Hva gjør Line i Mana
Line er vår sjonglør og daglige leder i Mana, med høy ekspertise om merkevarebygging og sosiale medier. Hun er ansiktet utad, rådgiver for våre kunder, analytiker, tekstforfatter, strategisk planlegger, holder workshops, produserer innhold m.m. Det siste året har vi også fått inn endel nasjonale kunder pga. hennes kompetanse på annonsekampanjer i sosiale medier som gir effekt. Line har også holdt endel foredrag og webinarer, og funnet ut at hun faktisk elsker det. Å dele kunnskap er noe av det gøyeste hun vet, eller «Sharing Is Caring» som hun ofte sier.
Tre kjappe fra Line:
Ja eller Nei til ananas på pizza?
Er det i det hele tatt et spørsmål? Jaaaa – det er noe av det beste jeg vet. Nam Nam.
Det beste med bransjen?
At jeg får benytte all kunnskap og alle interesser jeg har tilegnet meg gjennom livet, og får hjelpe andre til å lykkes. Og alle mulighetene som oppstår i den dynamiske hverdagen. Min største motivasjon er å hjelpe andre til å oppnå drømmene sine, og digitale muligheter hjelper også bedrifter med små budsjetter. Det digger jeg. I tillegg gir en digital hverdag stor frihet. Det er ikke noen 8-16 jobb, og det passer meg utmerket. Jeg kan arbeide hjemmefra, fra Tromsø, Portugal eller Spania og samtidig ha friheten til å ta en fridag for å være med min andre store interesse – min herlige familie.
Hvilken sang har du på hjernen akkurat nå?
Hmmmm. Må bli «Hurt» av Christina Aguilera. Min eldste datter og jeg har en tradisjon med å alltid sette den på og synge av full hals når vi kjører bil. En absolutt favoritt som åpner opp kreative sluser.