Instagram Stories har blitt svært populært de senere årene – og det er ikke uten grunn. Historiefunksjonen gir deg nemlig en unik mulighet til å bygge både fellesskap og merketilhørighet. Funksjonen lar deg dele en rekke morsomme Stickers som fremmer engasjement, gir lavere terskel for å ta kontakt via direktemeldinger, og er superpersonlige av natur.
I et hav av Stories som legges ut daglig, blir det stadig vanskeligere å bli sett. Derfor bør du tenke taktisk når du velger hvilke stories du skal legge ut. Her er fire gode taktikker du kan bruke dersom du ønsker å øke synligheten på dine stories:
Bruk en Sticker som engasjerer på første story
En av de raskeste måtene å booste antall visninger, er ved å bruke en engasjerende Sticker på den første storyen du deler. Dette kan for eksempel være et spørsmål, en meningsmåling eller quiz. Taktikken oppmuntrer til engasjement i storyen, som er en viktig indikator for Instagram algoritmen. Jo flere klikk og engasjement du får, desto mer vil Instagram synliggjøre storiene dine.
Del eksklusivt innhold
Å dele stories med eksklusivt innhold vil øke antall visninger på en god og effektiv måte – spesielt hvis du deler noe som er nyttig eller interessant for følgerne dine. Noen eksempler på slikt innhold kan være:
- Bedrifter: en eksklusiv 24-timers rabattkode
- Influensere/skapere: en personlig historie, en veiledning eller et synspunkt du aldri har delt før.
Tips: Den kortvarige levetiden til stories er perfekt for å skape buzz – spesielt om du bruker feed-innleggene dine til å oppfordre følgerne til å se storiene dine for å finne ut mer.
Legg til brukere på «nære venner» listen
Denne funksjonen kan være en game changer for å øke historievisningene dine. Når du legger noen til i listen over nære venne, vil storiene dine dukke opp foran i feeden deres med en grønn kant rundt. Dette er fordi Instagram prioriterer innhold fra «nære forbindelser».
Riktignok er ikke det å legge til tusenvis av følgere som nære venner en levedyktig taktikk – men det er en flott funksjon som kan sikre at viktig informasjon og produktoppdateringer når ut til de viktigste følgerne dine.
Her er en oversikt over hvem du bør ha i din liste over nære venner:
- Bedrifter: merkevareambasadører, influensere og tilbakevennende kunder
- Influensere/skapere: De mest engasjerte følgerne og bransjekollegaer
Da er det bare å sette i gang med stories, for å oppnå økt synlighet på Instagram. Husk å planlegg på forhånd for best mulig resultat. God planlegging er med på å sikre at du forteller en sterk visuell historie og utnytter enhver mulighet for engasjement.
Lykke til! 😄