Slik planlegger du neste år – årshjul og publiseringsplaner

Et mål uten en plan er bare en drøm eller et ønske. Møt 2024 forberedt og klar for nye utfordringer! For å forplikte seg til målene, må detaljerte aktiviteter settes opp.⁠ ⁠Dette kan gjøres gjennom utvikling av årshjul og publiseringsplan. La oss ta en nærmere titt på disse geniale verktøyene.

 

Årshjul

Sett opp et årshjul for full oversikt over neste års aktiviteter. Dette er en visuell plan som viser de ulike hendelsene, aktivitetene eller milepælene som er planlagt for det neste året. Det brukes ofte som et verktøy for å organisere og strukturere arbeidet eller aktivitetene. Årshjulet gir en oversikt over når forskjellige oppgaver skal utføres, arrangementer skal finne sted, eller når spesifikke mål skal oppnås. Det er nyttig for å planlegge og sikre at viktige aktiviteter blir gjennomført i riktig rekkefølge og på riktig tidspunkt. Årshjulet kan inkludere perioder for prosjekter, kampanjer, rapportering, evalueringer, og selvsagt markedsføringsaktiviteter. I tillegg må årshjulet inneholde konkrete målsetninger som er mulige å måle på slutten av perioden.

Et mål uten en plan er bare en drøm eller et ønske

Publiseringsplan

Etter du har laget et årshjul, kan du sette i gang med publiseringsplanen.

En publiseringsplan for sosiale medier er en strategisk plan som definerer hva, når og hvor du skal publisere innhold på dine sosiale medieplattformer.

Målet er å opprettholde en konsistent tilstedeværelse, engasjere følgere og oppfylle markedsføringsmål.

Her er noen grunnleggende elementer som vanligvis inkluderes i en publiseringsplan:

  • Plattform – Legg inn hvilke digitale plattformer du skal bruke basert på målgruppen din og bedriftens mål.
  • Frekvens av publisering – Legg inn hvor ofte du vil publisere innhold. Dette kan variere fra daglig til ukentlig, avhengig av plattform og mål.
  • Publiseringstidspunkt – Identifiser de beste tidspunktene å publisere for å nå målgruppen når de er mest aktive.
  • Innholdstype – Definer hvilke typer innhold du vil dele, for eksempel bilder, Reels, blogginnlegg eller infografikk.
  • Kampanjer og arrangementer– Integrer planer for kampanjer og hendelser fra årshjulet

Ved å ha en publiseringsplan, har du kontroll over innholdet som skal postes i sosiale medier. Dette bidrar til å bygge og opprettholde et sterkt online-tilstedeværelse.

Vi kan hjelpe

Har dere staket en tydelig kurs for veien videre? Vi hjelper dere med å sette planene i system, og bidrar med idéutvikling, årsplanlegging og detaljert markedsplanlegging.

Sett alt ned på papiret, med konkrete oppgaver og fremdrift og driv prosjektene fremover. Det vil garantert gi resultater. Ikke nøl med å ta kontakt med oss HER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *