Hils på Elisabeth – digital markedsfører og kreatør i Mana

Visste du at Elisabeth er halvt etiopisk, har dekket rød løper på Gullruten for TV2, og elsker å følge med på trender i sosiale medier? Les videre for å bli bedre kjent med Elisabeth, nyansatt digital markedsfører og kreatør i Mana.

Fant sin lidenskap

Etter videregående begynte Elisabeth å studere Sosiologi på UiB. Hun skjønte raskt at dette ikke var riktig vei, og byttet derfor til PR-og markedskommunikasjon på BI Bergen.

Under studiene ønsket Elisabeth å engasjere seg i studentsamfunnet, samtidig som hun fikk styrket sin faglige kompetanse. Hun var derfor grafisk designer i Kommunikasjonsutvalget og kommunikasjonsansvarlig i PR-linjen.

Siste året på bachelor hadde Elisabeth internship i TV 2, hvor første dag i internshipet ble å dekke rød løper på Gullruten i 2017 for Tv2`s sosiale medier. I denne perioden utviklet hun også sin kompetanse på klipp av video og effektivitet, da det skulle lages og spres i sosiale medier, mens innholdet fremdeles var dagsaktuelt. Elisabeth er superflink på «Final Cut» og videoredigering, noe hun vil få god bruk for hos oss.

De siste fire årene har Elisabeth vært innom ulike små og store bedrifter og jobbet som blant annet Pressekontakt, Markedskoordinator og Sjef for sosiale medier i annet byrå. Hun har god kompetanse på innholdsproduksjon i sosiale medier, er veldig opptatt av å skape resultatbasert innhold som bygger merkevaren og er dessuten utrolig hyggelig og positiv.

 

Musikkinteressert strandløve

Elisabeth er musikkinteressert og digger å dra på konserter, synge for full hals, og komme hjem uten stemme. «Det er noe helt spesielt med å stå blant tusenvis av mennesker som synger og danser. Jeg elsker den følelsen!». Ellers er hun glad i å reise og takker sjeldent nei til sol og strandliv.

Funfacts

«Jeg er halvt etiopisk, og har vært i Etiopia tre ganger.»

«Jeg har vært foredragsholder på en reiselivskonferanse på Ole Bull Scene.»

«Som barn var jeg modell for Dale Garn, og jobbet med dem i 10 år.»

 

Tre kjappe fra Elisabeth

Ja eller nei til ananas på pizza?

Jeg er faktisk allergisk mot ananas, så det må bli nei. Syns uansett det ikke hører hjemme på pizza.

Det beste med bransjen?

Det beste med bransjen er at det kommer nye verktøy, funksjoner og plattformer hele tiden, så her gjelder det å følge med i timen. Det er også spennende å følge med på hvilke plattformer som blir en suksess, og hvilke som ender opp som en døgnflue (*host, host, Clubhouse*).

Hvilken sang har du på hjernen nå?

Det er som oftest en av sangene som trender på TikTok. For øyeblikket er det CUFF IT med Queen B – Beyonce. Ellers hører jeg mye på rap og listepop.

 

Velkommen som digital markedsfører i Team Mana

Elisabeth har startet som digital markedsfører og kreatør i Mana, med eneansvar for flere av våre kunder. Selv om hun er ny i Mana, har vi kjent godt til henne i et par år. Hennes ekte engasjement og passion for faget har imponert grunderen vår, Line. Faktisk så mye, at hun håndplukket Elisabeth til en av de første hun ønsket å snakke med. Allerede i første intervjurunde var det «perfect match», og når Elisabeth presenterte løsningen av caseoppgavene i finaleintervjuet, fikk hun jobbtilbud på rappen!

Elisabeth passer som «hånd i hanske» i teamet, og er allerede godt i gang med arbeidsoppgavene. Hun bidro aktivt på ukens teammøte, har deltatt i kundemøter, og har egenskaper vi verdsetter høyt. En litt morsom fakta er også at hun og Line har bursdag samme dag (+ de deler samme passion for musikk og sol).

Gratulerer med stillingen som digital markedsfører og velkommen til Mana, Elisabeth.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *