Slik lykkes du med Snapchat annonseringen

Snapchat Ads - Slik lykkes du 👻

Har du enda ikke kastet deg på muligheten for markedsføring på Snapchat?

Eller kanskje du er litt usikker på hvor du skal starte? We got you. 

Med 347 millioner daglige brukere og en global kjøpekraft på 4,4 billioner (ja, du leste riktig), er Snapchat den ultimate plattformen for å nå en ung og engasjert målgruppe. 

2

Ekte øyeblikk betyr ekte engasjement

Snapchat er plattform nummer 1 for å dele ekte øyeblikk fra hverdagen, og når ut til hele 75% av millenniumsgenerasjonen og generasjon Z. I snitt brukes over 30 minutter på Snapchat hver dag, ofte for å dele anbefalinger og positive kjøpsopplevelser – noe som betyr at merkevaren din kan bli en del av deres daglige samtaler. 

Her er våre beste tips for hvordan du kan lykkes med Snapchat Ads og hvor du skal begynne:

 

  1. Kjenn målgruppen din (og snakk deres språk) 

Som vanlig er det alltid viktig å ha god innsikt i bunnen av en god strategi.  Snapchat gir deg mulighet til å målrette superpresist, så innsikt om dine drømmekunders vaner er helt essensielt. Er du ute etter unge kaffeleskere i Oslo? Eller kanskje sporty adrenalinjunkies i Bergen? Snapchat lar deg spisse budskapet, sted, demografi og interesser akkurat slik du vil.

 

  1. Velg riktig annonseformat og gjør det lekent 

Snapchat tilbyr flere annonseformat som kan tilpasses dine spesifikke mål. Fra enkelt oppsett med Instant Create, som lar deg lage annonser med kun et bilde eller video, til Advanced Create, som gir deg muligheten til å sette opp komplekse kampanjer med avansert målretting og optimalisering. Uansett hvilket format du velger, handler det om å skape engasjerende og fullskjerm annonser som fanger oppmerksomheten.

 

  1. Lag innhold som skiller seg ut – vær kreativ og vis hvem dere er 

Snapchat er en visuell lekeplass, så her gjelder det å skille seg ut. Kjør på med farger, emojis, korte og slående budskap som får brukerne til å stoppe opp. Husk at Snapchat-brukere elsker ekte, uperfekte øyeblikk – så kanskje du kan droppe den stive reklamefølelsen, og heller vise det morsomme og menneskelige ved merkevaren din?

 
  1. Bruk Snap Pixel for å følge kundereisen – og bli enda bedre 

Med Snap Pixel kan du måle effekten av annonsene dine, og optimalisere kampanjer basert på faktiske handlinger på nettstedet ditt. Dette verktøyet lar deg spore konverteringer, justere målretting, og teste hva som fungerer best for å oppnå dine mål. Dette er spesielt nyttig for nettbutikker som ønsker å drive kjøp direkte fra annonser.

 
  1. Test, test, test – og optimalisere underveis 

Ingen kampanje er perfekt fra start, så her gjelder det å teste ulike formater, budskap og målgrupper. Og når du finner noe som funker – juster og forbedre. Snapchat Ads gir deg verktøy som Campaign Lab og publikumsinnsikt, slik at du kan finjustere kampanjene dine.

 
  1. Start smått, skaler stort – kontroller budsjettet 
Du trenger ikke et gigantbudsjett for å lykkes. Start med 5 kr dagen og lær av resultatene. Når du ser hva som funker, er det bare å skalere opp og få enda mer ut av det som treffer målgruppen din best.
IMG_5948

Synes du Snapchat Ads virker spennende, men vet ikke helt hvor du skal begynne? Vi i Mana elsker å sette opp kampanjer, og hjelper deg gjerne med alt fra ide og strategi til gjennomføring og optimalisering.

Ta kontakt med oss i dag, for å høre mer om hvordan vi kan få din bedrift til å skinne på Snapchat. Let’s make magic happen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *