Nabolagssenteret
Kunde
Sletten Senter
Prosjekt
Sosiale medier, merkevarebygging, konsept
Tidspunkt
Våren 2019
Sletten Senter har vært kunde hos oss siden våren 2019. Det har vært en spennende reise, og vi gleder oss stadig til nye prosjekter for denne kunden. Her kan du lese om hovedoppgaven vi har for senteret, og hvordan samarbeidet startet. Vi har også levert flere enkeltprosjekter for kunden.
Oppgaven
Sletten Senter er det eldste kjøpesenteret i Bergen. Det er et lite familieeid senter, med tradisjoner, faste kunder og har en lang historie som et møtepunkt på Landås. Vi fikk i oppdrag å utvikle deres digitale strategi, samt styrke deres markedsføring i sosiale medier og videreutvikle konseptet Sletten Helg mot digitale kanaler.
Løsningen
Vi har siden 2019 hatt ansvar for sosiale medier, med tilhørende strategisk planlegging, innholdsproduksjon, foto, video, grafisk design og annonsering.
Med strategien om Sletten Senter som et nabolagssenter, er en personlig kommunikasjonsform valgt som lojalitetsbyggende tiltak. En strategi om å ha en ærlig, folkelig og ekte kommunikasjon i sosiale medier, med ekte engasjement og interesse for kundene, slik en god nabo er.
Med formål om å vise frem den hyggelige stemningen på senteret, har vi laget en serie med filmer. For å holde det i tråd med nabolagsprofilen, har flere av skuespillerne vært reelle kunder og medarbeidere på senteret. Samtidig øker vi tilstedeværelsen i sosiale medier, med raske svar på kundenes tilbakemeldinger, inspirerende og verdifullt innhold og personliggjøring gjennom foto og engasjerende tiltak.
Sletten Senter bryr seg om kundene sine – på ekte.
Filmkonsept
Resultater
Gjennom valgt kommunikasjonsstrategi i digitale kanaler har vi klart å styrke posisjonen til Sletten Senter som nabolagssenteret. De har oppnådd økt kundetilstrømning, økt engasjement i sosiale medier, og økt kundelojalitet.
Både Instagram og Facebooksiden har hatt kraftig vekst i synligheten siden oppstart av samarbeidet. Der målrettet annonsering som forsterking til kampanjer og aktiviteter har vært suksessfullt, i tillegg til valgt sosiale medier-strategi med profesjonell innholdsproduksjon. .
Litt tallknask og resultater sosiale medier:
Facebook:
- Rekkevidde: 483,6 % økning
- Engasjement: 404 % økning
- Snittengasjement pr post: 5,1 %
- Snitt daglig synlighet: 9 882,32 (+ 483,6%)
- Snitt unik rekkevidde per dag: 6 142,82 (+429,8%)
- Økning ant. følgere: 233,2%
- Videoviews: 1.7 millioner
Instagram:
- Rekkevidde: 313% økning
- Engasjement: 174,2% økning
- Profil actions: 212.2% økning
- Snitt daglig synlighet: 2 358 økning 313%
- Snitt unik rekkevidde pr dag: 1 326 økning 883,6%
Totalt – 3 års beregning:
Total rekkevidde sosiale medier:
13 426 712 mill
Totalt engasjement/aktive handlinger:
578 107
Antall innlegg: 4 097
- Videoer: 363
- Karusell: 490
- Foto: 3 220
- Link: 24
Da korona pandemien kom, ble butikknæringen preget av konkurser og sviktende omsetning. Sletten Senter opplevde derimot en økning i omsetningen.