Lanseringskampanje

Kunde

Safa of Norway

 

Prosjekt

Lansering av nettbutikk, kampanje, sosiale medier og performance marketing. 

 

Tidspunkt

August – desember 2019

Safa er en familieeid merkevare som gjennom mer enn 90 år har holdt nordmenn varme med kvalitetsullklær til hele familien. De har tidligere vært solgt via små utsalgssteder, samt kjeder som OBS og Sparkjøp. I tråd med digitaliseringen ønsket Safa å bygge sitt eget merkevarenavn, satse på egne kanaler og nettbutikk. Vi fikk i oppgave å synliggjøre lanseringen av nettbutikken, og bygge SAFA som et selvstendig merkevarenavn i Norge. 

Oppgaven

Vi fikk i oppdrag å forsterke merkevarenavnet SAFA gjennom innhold og annonser i sosiale medier. Her var det essensielt å skape engasjement i en viktig salgsperiode som trigget til konvertering.

 

Synliggjøringen av egen nettbutikk, fra oppsett av effektive løsninger, sporing, Google Ads, målgruppeidentifisering, kampanjer i sosiale medier og retargeting. 

"Varm og god - Med Safa PÅ!"

Løsningen

Vi arbeidet fra kampanjeplanlegging til konseptutvikling for å omgjøre interesse til salg. For å øke bevissthet rundt lanseringen av den nye nettbutikken, benyttet vi organisk innhold, annonser i sosiale medier og Google Ads. 

 

Virkemidler

Engasjerende innhold i sosiale medier, vise kunnskap, spille på bedriftshistorien til Safa og «norsk merkevarestolthet» der naturelementer ble brukt strategisk. I tillegg til forsterkelse av kvaliteten og miljøansvaret, med synliggjøring av Grønn Komfort kolleksjonen. 

 

Forberedelser

Vi opprettet butikk på Facebook og Instagram, slik at kunde kunne gå direkte fra de sosiale medieplattformene til nettbutikken. Vi satt opp Google Ads kontoene, Merchant Center og sporing, og identifiserte kundereisen samt utviklet spesifikke målgrupper før ulike kampanjetyper og tilhørende variasjoner i annonser, tekst og visuelt innhold, til de ulike deler av kjøpsprosessen, ble satt opp i ulike kanaler. 

 

Forsterkende aktiviteter og innhold som kunne virke triggende i kombinasjon med betalte aktiviteter ble laget, og innholdsproduksjonen til Facebook og Instagram økt. Gjennom smart bruk av sosiale medier for å øke tillit i markedet og bygge merkevaren, ville det også gi økt omsetningen i nettbutikken. Vi ville begeistre våre kunders kunder og friste de til kjøp. 

 

Med Safa På

Ved bruk av «… Med Safa PÅ» for å bevisstgjøre alle sammenhenger Safaull er en naturlig følgesvenn, og som morsomt ordspill for å skape engasjerende kampanjer og konkurranser, nådde vi stort engasjement i sosiale medier.  

 

Vi ønsket å skape en sterk merkevare i sosiale medier, hvor vi fremmet både det norske og det naturlige ved produktene. For å få dette til har vi benyttet miljøbilder i naturlige settinger som skog, fjell, ved sjø, på hytten, i skibakken og mer hverdagslige settinger. Miljøbildene er sesongbasert, og benyttes i all kommunikasjon på sosiale medier og annonser. Tekst er også brukt som et sterkt virkemiddel for å fremme merkevaren, med ordspill rundt “… – Med Safa På” som ga formidable resultater! 

"Turglede - Med Safa PÅ!"

Resultater

Som dere kan se på casevideoen, satte lanseringskampanjen daglige rekorder. 

Casevideo

Flere prosjekter

Nabolagssenteret

Det grønne gullet

En markedsavdeling til utleie