Det grønne gullet
Kunde
Paulina Molina Olive Oils
Prosjekt
Merkevarebygging og merkekjennskap
Tidspunkt
Våren 2021
Priego de Cordoba er kjent som olivenoljens mekka, og er hjemsted til flere prisvinnende olivenoljer. Paulina Molina tok med seg noen av Spanias mest anerkjente olivenoljer til det norske markedet. Hvordan presenterer man et produkt for et nytt marked, og skiller seg ut fra store, etablerte konkurrenter?
Oppgaven
Paulina Molina Olive Oils er leverandør av extra virgin olivenolje fra Spania. Extra virgin olivenolje har mange bruksområder og helsefordeler, noe Paulina Molina Olive Oils mener at nordiske land ikke utnytter godt nok. Derfor har de valgt ut olivenoljer i verdensklasse og tilgjengeliggjort dem i Norge, slik at man også her kan bruke olivenolje til å forbedre sin livskvalitet. Vi fikk i oppdrag å styrke merkevaren på sosiale medier, og øke merkevarekjennskap i det norske markedet.
Løsningen
Gjennom innsikt og strategi har vi utviklet en kommunikasjonsplan og visuell profil, som står i stil med merkevaren. Markedsføring i sosiale medier handler om mer enn bare kjøp og salg. Med fokus på kvalitet, kunnskap og inspirasjon, har vi skapt engasjerende innhold som gir verdi til følgerne. Vi har utviklet visuelt materiale til nettside, Instagram og Facebook, ved bruk av foto, video og grafisk produksjon. På Instagram har vi utnyttet alle muligheter, ved å inkludere reels og stories i mediemiksen. For å øke merkevarekjennskap har vi inkludert Influencer Marketing, hvor vi har inngått samarbeid med relevante influencere som samsvarer med merkevarens verdier. Vi har også stått ansvarlig for all kundekommunikasjon i sosiale medier, og arbeidet for å oppnå en god relasjon mellom merkevaren og følgere.
Reels
«Vi er veldig fornøyd med samarbeidet med Mana. De er kreative, profesjonelle og ikke minst hyggelige!»
Svein-Olav, eier.