Et digitalt samfunn

Kunde

Myrbø Dyreklinikk

 

Prosjekt

Merkevarebygging i sosiale medier

 

Tidspunkt

Våren 2016

Kjæledyr er en del av familien, og for mange en bestevenn. Når de blir syke eller skader seg, trenger vi dyktige og omsorgsfulle dyrepleiere til å ta vare på dem. Den tilliten fikk Myrbø Dyreklinikk gjennom sosiale medier. I tillegg skapte vi et digitalt samfunn på Facebook, som førte til økt lojalitet. 

Oppgaven

Myrbø Dyreklinikk holder til i Bergen, og ble etablert i 2000. “Omsorg med dyrene i fokus” er deres drivkraft, og alle pasientene får behandling i tett oppfølgning med eierne. Vi fikk i oppdrag å øke antall kunder og skape lojalitet, gjennom markedsføring i sosiale medier.

Løsningen

For å styrke deres posisjon i digitale kanaler, delte vi personlig innhold med ansatte og pasientene i sosiale medier. Dette gjorde vi gjennom organisk innhold på Instagram, Facebook og blogg, i tillegg til annonsering. Vi utviklet et fast konsept som het “ukens pasient”, som fikk svært god respons. Med mål om å øke lojalitet, utviklet vi en strategi for å øke engasjement i sosiale medier. Gjennom engasjerende innhold, tilstedeværelse og gode kundekommunikasjon, skapte vi et samfunn på Facebook. Dette førte til en økning i nye kunder, og lojalitet blant eksisterende.

Flere prosjekter

Med Safa På

Den gode matopplevelsen

Rett på