RETT PÅ
Kunde
Helsekjelda
Prosjekt
Strategi, merkevarebygging og nettside
Tidspunkt
Høsten 2022
Helsekjelda har i samråd med lege utviklet en magnesiumkrem, som har god effekt mot kramper og muskelsmerter. Ved å massere kremen RETT PÅ huden, vil kroppen raskt absorbere det den trenger av magnesium. Hvordan kommuniserer man fordelene ved nye produkter, og til riktig målgruppe?
Oppgaven
Helsekjelda er et innovativt selskap som lager produkter som tilfører kroppen naturlige stoffer gjennom huden. Produktene er norskprodusert, og utviklet i samråd med lege. Et av disse er deres økologiske magnesiumkrem, som blant annet har god effekt mot kramper og muskelsmerter. Vi fikk i oppdrag å gjennomføre en analyse av merkevaren, og legge en strategi for videre vekst. Videre har vi fått ansvar for deres tilstedeværelse i digitale kanaler.
Løsningen
Vi startet med å gjennomføre en analyse av merkevaren, utvikle personas og legge en strategi for videre vekst. Nettsiden skulle også forbedres, hvor vi utviklet nettsidens design, oppdaterte bilder og tekst. I den forbindelse har vi også videreutviklet merkevarens logo. For å styrke Helsekjelda sin posisjon og merkekjennskap i digitale kanaler, har vi delt fakta, tips og personlig innhold med menneskene bak merkevaren. I mediemiksen har vi inkludert organisk innhold, stories, reels og annonsering. For å tiltrekke flere relevante følgere, har vi utført giveaway i sosiale medier.