Med Safa PÅ!

Kunde

Safa of Norway

 

Prosjekt

Markedsføring i sosiale medier

 

Tidspunkt

Våren 2020

Mana sitt oppdrag for Safa of Norway startet med lansering av deres nye nettbutikk. Siden lanseringskampanjen, har vi hatt ansvar for merkevaren sin markedsføring i sosiale medier.

Oppgaven

Safa har vært kunde hos oss siden høsten 2019 i viktige kampanjeperioder og lanseringer. Siden januar 2021 har vi fungert som “markedsavdeling til utleie” der vi har ansvaret for sosiale medier samt performance marketing, i tillegg til strategisk rådgivning og merkevareutvikling. Viktige oppgaver: kampanjeplanlegging, annonsering Google Ads og Meta, research, tekst, visuelt, strategisk planlegging, innholdsutvikling, foto og design.

Løsningen

Gjennom å bygge en engasjerende og attraktiv stemme i sosiale medier, har Safa oppnådd god vekst på Instagram og Facebook. Ved å spille på nasjonalistiske virkemidler, fjell, fjord og natur, fremmer vi både det norske og det naturlige ved Safa-produktene. Som viktig virkemiddel for å skape stemningen, benyttes miljøbilder i naturlige settinger som skog, fjell, ved sjø, på hytten, i skibakken og i mer hverdagslige settinger. Miljøbildene er sesongbasert, og benyttes i all kommunikasjon på sosiale medier og i annonsering, med stor effekt. Tekst er også brukt som et sterkt virkemiddel for å fremme merkevaren, med ordspill som “ull er gull” og “ … – Med Safa PÅ!”, samt diktstil og særnorske språktrekk. 

 

I sommersesongen hvor salget av ull generelt er lavt, utviklet vi konseptet “Norgesferie med Safa PÅ!” for å skape engasjement og bevissthet rundt ullplaggenes gode egenskaper om sommeren. Her ble det delt tips til ulike reisedestinasjoner, pakketips og fakta om ull. I tillegg kjørte vi en konkurranse hvor følgerne kunne dele deres beste turopplevelser fra sommerferien med hashtaggen #norgesferiemedsafapå”. I tillegg til foto og tekst i feed på Instagram, benyttes også stories og reels for å fremme merkevaren.

«Vi har brukt Mana i over ett år nå på en del annonseringsarbeid både via Facebook, Instagram og Google, og kan trygt anbefale teamet i Mana Communication. De står på til alle døgnets tider, leverer kreativitet og kvalitet, og ikke minst resultater både med tanke på økt salg og lavere utgifter enn man har hos mange andre firma i samme bransje. I tillegg er hele gjengen utrolig hyggelig og imøtekommende, og humøret er alltid på topp når vi møtes, noe som gjør at samarbeidet er svært bra og flyter godt.

 

Mana bryr seg genuint om merkevaren de jobber for, og setter seg inn i alt fra historie, visjoner, mål og planer for å skape det beste resultatet i andre enden. Dette har resultert i at vi nylig gikk inn i en helårsavtale for å sikre oss en jevn strøm gjennom hele året på på dette feltet, og fortsetter det gode samarbeidet i samme stil som til nå, så blir det nok flere år videre også.»

 

Odd Aksel Bruvik, styrets leder. 

Flere prosjekter

Rett på

Lanseringskampanje

Klassisk, aktiv og gruppe