Blogg

18
sep 2018

Utenfor kontoret

Siden forrige uke har det skjedd mye utenfor kontoret. Jeg har blitt introdusert for nye ansikt, både gjennom Case Sessions på Media City og lunsj med Norges eneste tekstdoktor.    Lunsj med tekstdoktor Det er alltid hyggelig å møte nye mennesker, spesielt når Line har snakket så varmt om de på forhånd. På tirsdag hadde vi nemlig lunsj med tekstdoktor Christine Calvert. En utrolig kul dame, som skaper mye latter og

Les mer Les mer
11
sep 2018

Ute av komfortsonen

Den siste uken har det vært fokus på Mana sine sosiale medier, nærmere bestemt Instagram og nettsiden. Dette er første gang i løpet av mitt internship der jeg har følt at jeg virkelig har gått utenfor komfortsonen og kommet med innspill til endringer.   Instagram Endelig har vi fått ikoner til høydepunktene på Instagram-profilen. Vi benyttet blåfargen til Mana, og satte på symboler som representerer innholdet til hver kategori. Det

Les mer Les mer
04
sep 2018

Første fotooppdrag

Den siste uken har flydd forbi og det har skjedd mye siden forrige blogginnlegg. Jeg har fått nøkkel til kontoret, fått tilgang til Instagram og jeg har vært på mitt første fotooppdrag!   En del av teamet Denne uken fikk jeg tilgang til Instagram-kontoen til Mana og ikke minst: nøkkel til kontoret! Det hadde jeg ikke forventet i det hele tatt, men jeg setter så utrolig stor pris på tilliten

Les mer Les mer
22
aug 2018

Mana Internship

Hei! Mitt navn er Camilla Solberg og jeg studerer PR og Markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI i Bergen. Jeg er en ambisiøs jente med mye energi, som har et ønske om å lykkes i PR-bransjen. Ved siden av studiet er jeg aktiv både sosialt og i verv på campus. Nylig ble jeg leder for Kommunikasjonsutvalget 18/19. KU arbeider hovedsakelig med diverse medierelaterte arbeid, som grafisk design, fotografering og tekstarbeid, for de

Les mer Les mer
27
jun 2018

Verdien av en publiseringsplan

Klokken tikker, møtene går over tiden, og i siste øyeblikk før du skal hjem kommer du på at du ikke har oppdatert sosiale medier denne uken. Kjenner du deg igjen? En god og enkel publiseringsplan gjør hverdagen din mye enklere. Istedenfor at den beste kanalen du har for å nå folk blir preget av stress, kan du sette av en liten stund hver uke til å legge ut innlegg. Du

Les mer Les mer
18
jun 2018

Slik vinner du kampen om oppmerksomheten – i media

Du er en dyktig markedsfører som har full kontroll på annonsering, sosiale medier og reklame. Men har du ikke drømt om å få journalister til å skrive om deg? Redaksjonell oppmerksomhet... Tygg litt på de to ordene. Legg deretter til positiv redaksjonell oppmerksomhet. Du bygger merkevaren, du får økt oppmerksomhet og i beste fall tjener du også penger på å selge det som blir omtalt. Snart er det sommer og

Les mer Les mer
16
jan 2018

Hvordan gjøre Facebooks endringer til en styrke

Den siste tiden har det poppet opp informasjon om store endringer på Facebook, og 11. januar publiserte Mark Zuckerberg et innlegg som beskriver dette. De største endringer kanskje noensinne, og som i verste fall kan gi fatale konsekvenser for bedriftssider. Oppdateringen gjøres for å fjerne "meningsløst innhold" fra nyhetsstrømmen, og for å prioritere "friends, family and groups". Nyheten kan virke skremmende, men stemmer det at endringene er negative for bedrifter? 

Les mer Les mer
11
okt 2017

Meningsmåling på Instagram- En spennende mulighet

Forrige uke kom det en ny oppdatering, og nå kan du holde meningsmåling på Instagram. Dette er en flott mulighet vi håper bedrifter benytter seg av, men benytt det korrekt. Husk også - Stemmer du, er det ikke anonymt. Det skapte nemlig en storm på Twitter i forrige uke, etter at nyheten ble lansert.  Vi har satt opp en liten oversikt over hvordan vi anbefaler at poll benyttes. Bruk meningsmåling

Les mer Les mer
13
sep 2017

Hvordan lage geofilter på Snapchat

Send kule meldinger til venner og kolleger, og lag en personlig touch over feiringen. Nå kan nemlig hvem som helst lage sitt eget on demand geofilter. Dette gir nye muligheter for bildedelinger i bursdager, bryllup, arrangementer og andre feiringer. Vi i Mana Communication elsker snapfiltre, og tror dette også vil bli populært både blant bedrifter og private. Det er ikke komplisert, du velger selv både geografisk område, samt på hvilke

Les mer Les mer
26
aug 2017

Hvordan kjenne igjen falske nyheter

Falske nyheter, ofte omtalt på engelsk som fake news, er brennaktuelt som aldri før. Det kan benyttes som virkemiddel til påvirkning, for å spre spam, eller rett og slett for å skade andre parter. Hovedgrunnen til at dette er mulig, er vår bruk av sosiale medier og viral spredning. Altfor mange deler "nyheter" helt ukritisk. Ta denne saken som eksempel. Den gikk nylig som en farsott på Facebook ( Tilfeldig

Les mer Les mer