Blogg

31
jul 2017

Nå kommer annonser i Messenger

Facebook ruller nå ut annonser også i Messenger. Annonsen vil vises i innboksen din som sponset innhold. Det  blir altså en del av de automatiske plasseringene du som annonsør kan benytte deg av på Facebook. Når en potensiell kunde klikker på annonsen, vil de enten bli sendt til nettsiden din, eller til en chat hvor du kan kommunisere direkte med dem. [caption id="attachment_2233" align="alignnone" width="900"] Eksempel på hvordan du vil

Les mer Les mer
18
jul 2017

Facebook tar grep mot falske nyheter

I løpet av høsten er det varslet at Facebook vil ta grep for å unngå spredning av såkalte "fake news". Tidligere har man kunnet endre både tittel, beskrivelse og bilder på linker man legger ut på Facebook, men denne muligheten skal nå fjernes. [caption id="attachment_2220" align="alignnone" width="501"] Slik kan du endre både bilde, heading og beskrivelse til å vise hva enn du vil at folk skal tro artikkelen handler om.

Les mer Les mer
06
jul 2017

Ny oppdatering på Snapchat – post linker og lag bakgrunner

Snapchat har igjen kommet med en oppdatering spekket med nye funksjoner. Den viktigste for bedrifter er muligheten til å legge til linker direkte i posten. I praksis betyr dette at følgerne dine kan klikke seg direkte inn på produkter og innlegg på nettsiden din fra Snapchat. For bedrifter med Snapchat er dette en fantastisk mulighet, og for bedrifter uten Snapchat er det kanskje nettopp dette som får dem til å

Les mer Les mer
29
mar 2017

Presseverktøy og informasjon om influencere

Det første vi gjorde når vi startet opp, var å kjøpe det beste analyse og presseverktøyet på markedet. Dette har Meltwater News, og vi er stolt samarbeidspartner som benytter systemet daglig. Databasen er oppdatert med alle journalister og påvirkere og vi søker helt ned på detaljnivå. Bedrifter idag møter ofte en redaksjon presset på tid, som gjerne ikke ser potensialet i deres nyhetssak. Dette kan vi løse for dere. Vi kan

Les mer Les mer
28
mar 2017

10 gode tips til presseomtale -bli sett, hørt og lagt merke til

  Har du "verdens beste nyhet", men frustrert over at ingen vil høre på deg? Ingen journalister skjønner hva du vil og kanskje du vil gi opp?  Disse råd vil sørge for at du får din første sak ut i media. Det vil hjelpe deg til å få presseomtale   Travelt, travelt, travelt Det er ikke lett å bli hørt i dagens mediebilde. Samtidig er det lettere nå å få

Les mer Les mer
31
des 2016

Godt nytt år- vi tar sats i 2017

Juleribben har lagt seg, og innimellom raketter og familietid hører også planlegging, refleksjoner og takknemlighet til. Litt refleksjon fra et meget spesielt år før vi tar sats i 2017.  Spesielt for Mana Communication, og for meg som grunder og grunnlegger i særdeleshet. I dette innlegget vil jeg derfor dele noen tanker  i en litt mer personlig form, og om det kan motivere bare et menneske til å våge å følge drømmene

Les mer Les mer
18
aug 2016

Hvordan endre Instagramkontoen til bedriftsprofil

Hurra- en fantastisk nyhet er rett rundt hjørnet. Bedrifter kan endre instagramkontoen til en bedriftsprofil. Dette gir rom for mer aktiv handling, og forhåpentligvis mer penger i kassen. Potensialet er stort om du benytter Instagram korrekt.Nyheten er under testing og du har kanskje allerede lagt merke til en kontakt knapp ved siden av følg- knappen hos enkelte profiler? Kontaktknappen kan gi salgsutløsende effekt via Instagramprofilen, samt løsriver de 150 bokstaver

Les mer Les mer
22
jul 2016

Pokemon Go- Den nye landeplagen

Sosiale medier er gått varm, og i disse agurktider har spillnyheten Pokemon Go fått mye omtale. Flere aktive brukere enn Twitter på kun 1 uke, mer nedlastet enn Tinder, og slått ut selveste Instagram samt Snapchat i lanseringen, er dette et " fenomen" i ferd med å ta helt av. Videoer strømmer inn og "alle" har en mening om nyheten. Vi i Mana Communication spesialiserer oss på digitale kanaler, og måtte

Les mer Les mer
09
jun 2016

Sommerkampanje

Sorry We`re Closed..  Denne beskjeden kommer mest sannsynlig til å treffe flere kunder med sommeren rett rundt hjørnet. De fleste bedrifter går inn i en tid med både redusert bemanning og drift. Ferietiden er her- en herlig tid, men også en tid der kundene dine er mer tilgjengelig i sosiale medier. Dette bør du benytte deg av- kjør tidenes sommerkampanje.   Bedrifter flest kutter helt eller delvis sine kampanjeaktiviteter om

Les mer Les mer
31
mar 2016

Hvordan bruke hashtag på Instagram

Hvordan bruke hashtag på Instagram og hvordan arbeide aktivt med emnet? Etter å ha fått uttallige tilbakemeldinger fra kunder som er usikker på dette, så håper vi å kunne oppklare mystikken rundt ordet hashtag. Dette er rett og slett et symbol som gjør det mulig å søke i hele Instagram- databasen på et enkelt emneord. En hashtag har symbolet #. Hensikten er å enklere få tilgang på relevante bilder og

Les mer Les mer