Blogg

18
jun 2018

Slik vinner du kampen om oppmerksomheten – i media

Du er en dyktig markedsfører som har full kontroll på annonsering, sosiale medier og reklame. Men har du ikke drømt om å få journalister til å skrive om deg? Redaksjonell oppmerksomhet... Tygg litt på de to ordene. Legg deretter til positiv redaksjonell oppmerksomhet. Du bygger merkevaren, du får økt oppmerksomhet og i beste fall tjener du også penger på å selge det som blir omtalt. Snart er det sommer og

Les mer Les mer
16
jan 2018

Hvordan gjøre Facebooks endringer til en styrke

Den siste tiden har det poppet opp informasjon om store endringer på Facebook, og 11. januar publiserte Mark Zuckerberg et innlegg som beskriver dette. De største endringer kanskje noensinne, og som i verste fall kan gi fatale konsekvenser for bedriftssider. Oppdateringen gjøres for å fjerne "meningsløst innhold" fra nyhetsstrømmen, og for å prioritere "friends, family and groups". Nyheten kan virke skremmende, men stemmer det at endringene er negative for bedrifter? 

Les mer Les mer
11
okt 2017

Meningsmåling på Instagram- En spennende mulighet

Forrige uke kom det en ny oppdatering, og nå kan du holde meningsmåling på Instagram. Dette er en flott mulighet vi håper bedrifter benytter seg av, men benytt det korrekt. Husk også - Stemmer du, er det ikke anonymt. Det skapte nemlig en storm på Twitter i forrige uke, etter at nyheten ble lansert.  Vi har satt opp en liten oversikt over hvordan vi anbefaler at poll benyttes. Bruk meningsmåling

Les mer Les mer
13
sep 2017

Hvordan lage geofilter på Snapchat

Send kule meldinger til venner og kolleger, og lag en personlig touch over feiringen. Nå kan nemlig hvem som helst lage sitt eget on demand geofilter. Dette gir nye muligheter for bildedelinger i bursdager, bryllup, arrangementer og andre feiringer. Vi i Mana Communication elsker snapfiltre, og tror dette også vil bli populært både blant bedrifter og private. Det er ikke komplisert, du velger selv både geografisk område, samt på hvilke

Les mer Les mer
26
aug 2017

Hvordan kjenne igjen falske nyheter

Falske nyheter, ofte omtalt på engelsk som fake news, er brennaktuelt som aldri før. Det kan benyttes som virkemiddel til påvirkning, for å spre spam, eller rett og slett for å skade andre parter. Hovedgrunnen til at dette er mulig, er vår bruk av sosiale medier og viral spredning. Altfor mange deler "nyheter" helt ukritisk. Ta denne saken som eksempel. Den gikk nylig som en farsott på Facebook ( Tilfeldig

Les mer Les mer
31
jul 2017

Nå kommer annonser i Messenger

Facebook ruller nå ut annonser også i Messenger. Annonsen vil vises i innboksen din som sponset innhold. Det  blir altså en del av de automatiske plasseringene du som annonsør kan benytte deg av på Facebook. Når en potensiell kunde klikker på annonsen, vil de enten bli sendt til nettsiden din, eller til en chat hvor du kan kommunisere direkte med dem. [caption id="attachment_2233" align="alignnone" width="900"] Eksempel på hvordan du vil

Les mer Les mer
18
jul 2017

Facebook tar grep mot falske nyheter

I løpet av høsten er det varslet at Facebook vil ta grep for å unngå spredning av såkalte "fake news". Tidligere har man kunnet endre både tittel, beskrivelse og bilder på linker man legger ut på Facebook, men denne muligheten skal nå fjernes. [caption id="attachment_2220" align="alignnone" width="501"] Slik kan du endre både bilde, heading og beskrivelse til å vise hva enn du vil at folk skal tro artikkelen handler om.

Les mer Les mer
06
jul 2017

Ny oppdatering på Snapchat – post linker og lag bakgrunner

Snapchat har igjen kommet med en oppdatering spekket med nye funksjoner. Den viktigste for bedrifter er muligheten til å legge til linker direkte i posten. I praksis betyr dette at følgerne dine kan klikke seg direkte inn på produkter og innlegg på nettsiden din fra Snapchat. For bedrifter med Snapchat er dette en fantastisk mulighet, og for bedrifter uten Snapchat er det kanskje nettopp dette som får dem til å

Les mer Les mer
29
mar 2017

Presseverktøy og informasjon om influencere

Det første vi gjorde når vi startet opp, var å kjøpe det beste analyse og presseverktøyet på markedet. Dette har Meltwater News, og vi er stolt samarbeidspartner som benytter systemet daglig. Databasen er oppdatert med alle journalister og påvirkere og vi søker helt ned på detaljnivå. Bedrifter idag møter ofte en redaksjon presset på tid, som gjerne ikke ser potensialet i deres nyhetssak. Dette kan vi løse for dere. Vi kan

Les mer Les mer
28
mar 2017

10 gode tips til presseomtale -bli sett, hørt og lagt merke til

  Har du "verdens beste nyhet", men frustrert over at ingen vil høre på deg? Ingen journalister skjønner hva du vil og kanskje du vil gi opp?  Disse råd vil sørge for at du får din første sak ut i media. Det vil hjelpe deg til å få presseomtale   Travelt, travelt, travelt Det er ikke lett å bli hørt i dagens mediebilde. Samtidig er det lettere nå å få

Les mer Les mer

Privacy Preference Center

Necessary

Advertising

Analytics