Blogg

14
okt 2018

Kundeinnsikt er nøkkelen til suksess

Denne uken har jeg fått kjenne på å være ute på feltet, der jeg har blitt kjent med kunden og teamets arbeidsprosess. I markedsføring er det helt essensielt å ha både kjennskap og innsikt til kunden. Jeg har fått en større forståelse for verdien av å se kundens arbeid og prosessen som ligger bak resultatet, samt lært å håndtere flere arbeidsoppgaver i hektiske situasjoner.    I arbeid ute på feltet

Les mer Les mer
03
okt 2018

Det er viktig å bli utfordret og stole på egen kreativitet

Min drømmejobb er en plass jeg kan bli utfordret. Jeg liker ikke at ting har et konkret svar. Akkurat dette gir Mana Communication meg. Her blir jeg tildelt varierte arbeidsoppgaver og ingen dager er like. Jeg får prøve meg på ulike oppgaver og problemstillinger. Noen er jeg trygg på, andre ikke. Det har hatt en stor betydning for læringsutbyttet mitt og lært meg å stole på min egen kreativitet.    Å

Les mer Les mer
26
sep 2018

Innhold og analysearbeid

Den siste uken har det vært fokus på innholdsproduksjon og analysearbeid. Her har jeg fått muligheten å både bidra og lære. Jeg har fått opplæring i nye programmer, og utviklet ferdighetene mine i gamle.    Filmoppdrag I helgen var jeg på filmoppdrag for Arrangøren. Ikke bare er de en av kundene til Mana, men de var også den første kunden. Oppdraget gikk ut på at de skulle arrangere en båttur

Les mer Les mer
18
sep 2018

Utenfor kontoret

Siden forrige uke har det skjedd mye utenfor kontoret. Jeg har blitt introdusert for nye ansikt, både gjennom Case Sessions på Media City og lunsj med Norges eneste tekstdoktor.    Lunsj med tekstdoktor Det er alltid hyggelig å møte nye mennesker, spesielt når Line har snakket så varmt om de på forhånd. På tirsdag hadde vi nemlig lunsj med tekstdoktor Christine Calvert. En utrolig kul dame, som skaper mye latter og

Les mer Les mer
11
sep 2018

Ute av komfortsonen

Den siste uken har det vært fokus på Mana sine sosiale medier, nærmere bestemt Instagram og nettsiden. Dette er første gang i løpet av mitt internship der jeg har følt at jeg virkelig har gått utenfor komfortsonen og kommet med innspill til endringer.   Instagram Endelig har vi fått ikoner til høydepunktene på Instagram-profilen. Vi benyttet blåfargen til Mana, og satte på symboler som representerer innholdet til hver kategori. Det

Les mer Les mer
04
sep 2018

Første fotooppdrag

Den siste uken har flydd forbi og det har skjedd mye siden forrige blogginnlegg. Jeg har fått nøkkel til kontoret, fått tilgang til Instagram og jeg har vært på mitt første fotooppdrag!   En del av teamet Denne uken fikk jeg tilgang til Instagram-kontoen til Mana og ikke minst: nøkkel til kontoret! Det hadde jeg ikke forventet i det hele tatt, men jeg setter så utrolig stor pris på tilliten

Les mer Les mer
22
aug 2018

Mana Internship

Hei! Mitt navn er Camilla Solberg og jeg studerer PR og Markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI i Bergen. Jeg er en ambisiøs jente med mye energi, som har et ønske om å lykkes i PR-bransjen. Ved siden av studiet er jeg aktiv både sosialt og i verv på campus. Nylig ble jeg leder for Kommunikasjonsutvalget 18/19. KU arbeider hovedsakelig med diverse medierelaterte arbeid, som grafisk design, fotografering og tekstarbeid, for de

Les mer Les mer
27
jun 2018

Verdien av en publiseringsplan

Klokken tikker, møtene går over tiden, og i siste øyeblikk før du skal hjem kommer du på at du ikke har oppdatert sosiale medier denne uken. Kjenner du deg igjen? En god og enkel publiseringsplan gjør hverdagen din mye enklere. Istedenfor at den beste kanalen du har for å nå folk blir preget av stress, kan du sette av en liten stund hver uke til å legge ut innlegg. Du

Les mer Les mer
18
jun 2018

Slik vinner du kampen om oppmerksomheten – i media

Du er en dyktig markedsfører som har full kontroll på annonsering, sosiale medier og reklame. Men har du ikke drømt om å få journalister til å skrive om deg? Redaksjonell oppmerksomhet... Tygg litt på de to ordene. Legg deretter til positiv redaksjonell oppmerksomhet. Du bygger merkevaren, du får økt oppmerksomhet og i beste fall tjener du også penger på å selge det som blir omtalt. Snart er det sommer og

Les mer Les mer
16
jan 2018

Hvordan gjøre Facebooks endringer til en styrke

Den siste tiden har det poppet opp informasjon om store endringer på Facebook, og 11. januar publiserte Mark Zuckerberg et innlegg som beskriver dette. De største endringer kanskje noensinne, og som i verste fall kan gi fatale konsekvenser for bedriftssider. Oppdateringen gjøres for å fjerne "meningsløst innhold" fra nyhetsstrømmen, og for å prioritere "friends, family and groups". Nyheten kan virke skremmende, men stemmer det at endringene er negative for bedrifter? 

Les mer Les mer